7 دلیل استخدام کارمند مسلط به زبان خارجی

استخدام مترجم چند زبانه
4.7
(7)

استخدام کارمند مسلط به زبان خارجی | 7 دلیل برای استخدام کارمندان چند زبانه

بیایید با یک واقعیت کلی شروع کنیم: آیا به نظر شما استخدام کارمند مسلط به زبان خارجی ( مخصوصا زبان انگلیسی )  به نفع سازمان متبوع ماست یا تفاوتی بین استخدام کارمند معمولی یا استخدام کارمندی که به زبان خارجی مسلط باشد وجود ندارد؟

 

 

من حمیده نجاران هستم. مترجم، مربی و مدرس دوره های کارآفرینی و توسعه فردی
به شما کمک می‌کنم تا با یادگیری اصول مدیریت و کارآفرینی، زندگی شخصی و کسب و کار بهتری داشته باشید.

 

 

صرف نظر از نوع سازمان، متخصصان و کارمندان مسلط به چند زبان خارجی، بیشتر از همتای تک زبانه خود درآمد دارند. دانش آن‌ها از زبان‌های مختلف به‌عنوان یکی از شایستگی‌هایی که دارند برجسته می‌شود و آن‌ها را به یکی از رقبای اصلی برای نقش‌های رهبری تبدیل می‌کند.

آیا قصد گسترش کسب و کار خود به سایر کشورها را دارید؟

کارمند چند زبانه راه دور

اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید و می خواهید در خارج از مرزهای جغرافیایی به تجارت بپردازید باید با تسلط به زبان خارجی کشور مقصد مانع از ضرر و زیان و سوء استفاده خارجی ها بشوید. بنابراین یا باید خودتان بعنوان مدیر ارشد، مسلط به یکی از زبان های خارجی باشید و یا با استخدام کارمند مسلط به زبان های خارجی این خلا را پرکنید.

برای هر کارمند مسلط به زبان خارجی، فضا برای رشد در صحنه های بین المللی وجود دارد. البته ناگفته نماند که تسلط به زبان خارجی، می باید مکمل مهارت کارمند باشد نه جایگزین مهارت و دانش او در شغل خود.

مسلط بودن به یکی از زبان های خارجی نوعی مهارت است که به کارمند این شانس را می دهد که برای کار از راه دور برای یک برند یا شرکت معتبر بین المللی انتخاب شود. 

با این حال، چگونه افراد چند زبانه دارایی مهم تری برای سازمانی هستند که آنها را استخدام می کند؟ چگونه آنها می توانند به جایگاه بهتری نسبت به سایرین با شرایط تقریباً مشابه دست یابند؟ و چگونه این کارمندان چند زبانه رشد مازادی را برای کسب و کار به ارمغان می آورند؟

 

در این مقاله، هفت دلیل کلیدی برای ضرورت استخدام کارمند مسلط به زبان های خارجی را مورد بحث قرار خواهیم داد. این ممکن است یکی از بهترین و موفق ترین تصمیمات تجاری باشد که از طرف شما گرفته می شود.   

این مطلب را هم بخوانید:  مرکز مشاوره مشتری | 13 ویژگی مشاوران تراز اول دنیا

1- کارمندان با دانش زبان خارجی، دیدگاه های جدیدتری را در کسب و کار به ارمغان می آورند:

وقتی یک زبان جدید یاد می گیرید، به خودتان و سازمانتان فرصت می دهید تا در فرهنگ شرکای تجاری، رقبا، مشتریان، و مردمان کشور دیگر غوطه ور شوید و به درک مشترکی با آنها برسید.

این غوطه ور شدن است که حس آگاهی فرهنگی را به ارمغان می آورد. وقتی از نظر فرهنگی آگاه باشید، می توانید خود را به جای شریک بگذارید و تصمیمات بهتری برای زندگی و کسب و کار خود بگیرید.

مسلط بودن به یکی از زبان های خارجی، به شما این توانایی را می دهد که احساس کنید شخص دیگری هستید و با دنیایی فراتر از دنیای بسیاری از کارمندان، می توانید ارتباط برقرار کنید و آن را درک کنید.

مثال خیلی واضح اینکه وقتی شما ترجمه یک لطیفه به زبان انگلیسی را می شنوید اصلا برایتان خنده دار نیست در صورتیکه خودشان با آن لطیفه کلی می خندند. دلیل این است که ما از فرهنگ و رسوم و حتی معانی کلمات انگلیسی در فرهنگ آنها بی اطلاع هستیم.

2- کارمندان مسلط به زبان خارجی، خلاق تر هستند:

وقتی آگاهی خاصی در مورد فرهنگ یک نفر دارید، تمایل دارید که با او درک و همدلی بیشتری داشته باشید. از آنجایی که شما درک درستی از دو فرهنگ مختلف دارید، شما را بسیار خلاق می کند و شما را تشویق می کند که خارج از چارچوب فکر کنید. 

3- افراد چند زبانه،اطلاعات را سریعتر پردازش می کنند:

مطالعه  ای  توسط North Western ثابت می کند که افرادی که به زبان های زیادی صحبت می کنند در پردازش اطلاعات مهارت بیشتری دارند. از آنجایی که مغز آن‌ها می‌تواند چندین زبان را پردازش کند، حل‌کننده‌های بزرگی برای مشکلات می‌شوند. برای آنها آسان تر است که تفاوت بین اطلاعات مرتبط و نامربوط را پیدا کنند.

4- با کارمندان مسلط به زبان خارجی، گسترش در سطح بین المللی امکان پذیرتر می شود:

زبان خارجی و مذاکره کارمند

برای گسترش در سطح جهانی، قبل از اینکه یاد بگیرید که چگونه کار کنید، لازم است بدانید کجا می‌توانید رشد کنید. علاوه بر این، داشتن دانش زبان خارجی به درک شرکای بالقوه، رقبا و مشتریان کمک می کند.

این مطلب را هم بخوانید:  رفتار دلسرد کننده مدیران | 5 رفتاری که باید تغییر کنند

اگر عمیق‌تر در فرهنگ و ترجیحات آنها کاوش کنید، در حالی که هنوز در مرحله مذاکره هستید، با برقراری ارتباط با شرکای بالقوه خود، می توانند در سطح عمیق تری نسبت به سایر نمایندگانی که برای کسب و کار شما کار می کنند ارتباط برقرار کنند

5- کارمندان چند زبانه باعث می شوند که برند شما محلی به نظر برسد:

اگر دوست دارید نام تجاری شما یک نام آشنا باشد و احساس نزدیکی به مخاطب داشته باشید، بهترین روش این است که مشتریان احساس کنند که برند شما محلی است و برای مدت طولانی در آن کشور حضور داشته است.

وقتی کارگران چندزبانه را مسئول توسعه کسب و کار خود می کنید، مطمئناً مزیت بهتری در رقابت به شما می دهند.  هر زمان که قصد حضور تجارت خود را در یک منطقه خاص دارید، باید کار را به کارمندی که متعلق به آن منطقه است و به آداب و رسوم آن منطقه واقف است واگذار کنید. این به شما کمک می کند بینش بهتری نسبت به توقعات و فرهنگ مشتری داشته باشید.

زمانی که قصد دارید به جای برون سپاری، پشتیبانی مشتری داخلی را ارائه دهید، باید از نظر فرهنگی حساس باشید. شما می توانید به زبان مادری آنها صحبت کنید و این به تنهایی تفاوت زیادی ایجاد می کند. اگر کارمند چندزبانه شما مسئول این کار باشد، می‌تواند کمپین‌های مؤثری را ارائه دهد که مستقیماً برای بازار هدف جذابیت داشته باشد.

6- افراد چند زبانه بهتر می توانند چند کار را انجام دهند:

افراد چند زبانه مطمئناً چند کاره بهتری هستند. پس از  مطالعه ای  که توسط موسسه ملی بهداشت امریکا انجام شد، جابجایی بین وظایف مختلف برای افراد چند زبانه آسان تر است. این یک مزیت برای یک صاحب کسب و کار است، زیرا کارمند شما می تواند در زمان معین کارهای بیشتری انجام دهد.

7- متخصصان چند زبانه، فرهنگ را بهتر می کنند:

برای اینکه یک تجارت پیروز و پررونق داشته باشید، باید کسب و کار خود را جهانی کنید.

این مطلب را هم بخوانید:  کسب و کارهای موفق ? 6 اصل کلیدی ?

تجارت جهانی چیست؟

نوعی کسب و کار است که از آغاز پیدایش به دنبال کسب مزیت رقابتی از طریق فروش محصولات خود به کشورهای دیگر و یا استفاده از مواد خام از کشورهای مختلف است.

کسب و کاری که جهانی شده است، بدون شک نیاز به درک جهانی دارد. چنین مشاغلی باید فرهنگ کسب و کار حاکم بر کشورهایی را که قبلاً با آنها در ارتباط هستند، در بر گیرند. به عنوان یک تجارت جهانی، باید ارزش‌ها و تنوع کشور دیگر را بپذیرید. این می تواند از طریق کارمندان چند زبانه امکان پذیر باشد.

نکته مهم: هرگز نباید از کارمند چند زبانه انتظار ترجمه داشته باشید؟

استخدام کارمند مسلط به زبان خارجی

 

کارمند چند زبانه بدون شک به شما و کسب و کارتان کمک می کند تا با یک برند یا شرکت بین المللی ارتباط برقرار کنید. او نقش مهمی در رشد کسب و کار شما خواهد داشت و کمپین های خلاقانه طراحی می کند. با این حال، آنها مجموعه ای از محدودیت های خود را خواهند داشت.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که یک فرد چند زبانه را به عنوان مترجم در نظر بگیرید.

برای مترجم بودن علاوه بر دانستن زبان، به مجموعه ای کامل از مهارت ها نیاز دارید. یک فرد پس از سال ها مطالعه می تواند مترجم شود. برای شما اشکالی ندارد که از مدیر چند زبانه خود بخواهید ترجمه کند و یک نسخه بومی سازی شده برخی از ایمیل های بازاریابی را به شما بدهد. اما اگر یک سند حقوقی است که نیاز به ترجمه و دانش فنی دارد، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. هر اشتباهی در اینجا ممکن است برای شما گران تمام شود.

نکته:

از کارمند مسلط به زبان خارجی خود برای برقراری ارتباط با شرکای تجاری و شکستن یخ جلسات شرکت خود در سایر کشورها استفاده نمایید. ممکن است کارمندی که به زبان خارجی مسلط است به مسائل مالی، حقوقی، بازرگانی،… آگاهی نداشته باشد. بنابراین استفاده از او برای مترجم بودن در اینگونه جلسات تخصصی کار بسیار خطرناکی است.

 

گردآوری و ترجمه : حمیده نجاران مدیر سایت kasbokarmag.ir

میانگین امتیاز : 4.7 / 5. تعداد آرا : 7

2 دیدگاه برای “7 دلیل استخدام کارمند مسلط به زبان خارجی

  1. رضا سعادتی گفته:

    سلام من لیسانس زبان انگلیسی دارم ولی توی دانشگاه زبان یاد نگرفتم و خودم با دیدن فیلم توی خونه زبانمو تقویت کردم. الان هم توی یک شرکت بخش بازرگانی خارجی کار میکنم. اگر علاقه به یادگیری زبان دارید دنبال دانشگاه نباشید. از من به شما نصیحت

    • حمیده نجاران گفته:

      سلام آقای سعادتی ممنون از راهنمایی شما. امیدوارم دوستانی که بدنبال آموزش زبان انگلیسی هستند نصیحت شما رو گوش کنند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *