ایده های پولساز صنایع دستی | ✅ 47 ایده برتر

سفالگری در صنایع دستی
4.7
(9)

در این مقاله تعدادی از ایده های پولساز صنایع دستی را برای افراد هنرمند و عاشق کسب درآمد از هنر فردی، معرفی می کنم. اگر مهارت‌هایی در هنر و صنایع دستی دارید، پس یکی از اجزای اساسی یک تجارت موفق را در اختیار دارید.

ایده های پولساز زیادی در زمینه صنایع دستی در سرتاسر اینترنت وجود دارد که از مجموع آنها، تعدادی از ساده ترین ها و مشتری دارترین ها را جمع آوری نموده ام که به معرفی تک تک آنها به اختصار می پردازم.

 

 

من حمیده نجاران هستم. مترجم، مربی و مدرس دوره های کارآفرینی و توسعه فردی
به شما کمک می‌کنم تا با یادگیری اصول مدیریت و کارآفرینی، زندگی شخصی و کسب و کار بهتری داشته باشید.

 

کانال های تبلیغ، توزیع و فروش محصولات صنایع دستی:

در ابتدا به یکی از مهمترین دغدغه های صاحبین کسب و کارها می پردازم. اینکه پس از تولید محصول، چگونه آنرا بفروشم و به درآمد برسم؟

یکی از مزیت هایی که ایده ورود به صنایع دستی را پولساز و جذاب و مقرون به صرفه می کند، وجود کانال های فراوان و متنوع تبلیغ و توزیع و فروش صنایع دستی می باشد.

برای تبلیغ محصولات صنایع دستی می توانید از شبکه های مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام و فیسبوک و یوتیوب و … استفاده کنید. برای فروش محصولات صنایع دستی، می توانید کالاهای خود را علاوه بر فروش در شبکه های مجازی، در مارکت پلیس هایی همچون دیجی کالا و باسلام نیز بصورت تکی و عمده، بفروش برسانید.

ایده های پولساز کسب و کار صنایع دستی:

 

1- طراحی و ساخت جواهرات در صنایع دستی :

طراحی و ساخت جواهر در صنایع دستی

طراحی و ساخت انواع مختلفی از جواهرات که می توانید با دست طراحی و بسازید، جزو ایده های بسیار پولساز صنایع دستی است. از انواع جواهرات دست ساز می توان به دستبندهای مهره دار، قطعات ساخته شده با فلزات گرانبها، گردنیندهای سنگی، … اشاره کرد.

2- ایده پولساز طراحی و دوخت لباس:

می توانید انواع لباس های مختلف را طراحی کنید و خط تولید دست دوز خود را برای فروش آنلاین یا فروشگاه ها ایجاد کنید.

3- طراحی روی تیشرت، ایده خلاقانه و پولساز :

لوگوهای خاص و جذاب یا سایر گرافیک ها را برای چاپ روی تی شرت ها و لباس های مشابه طراحی کنید و کارهای سفارشی انجام دهید. برای فروش و گرفتن سفارش از کانالهای فروش استفاده کنید.

4- طراحی کارت تبریک در صنایع دستی پولساز :

ایده پولساز طراحی کارت تبریک

طراحی و تولید کارت های تبریک که با دست طراحی و نقاشی شده اند و سفارشی تولید می شوند یکی دیگر از ایده های پولساز صنایع دستی می باشد که با لوازم محدود می توان به درآمد خوب رسید.

5- نقاش اختصاصی یکی دیگر از ایده های پولساز :

برای کسانی که تمایل بیشتری به هنر دارند، می توانید نقاشی های اصلی خود را بر روی بوم، چوب، پارچه، شیشه، … بکشید و سپس آن اثر هنری را مستقیماً به مشتریان بفروشید.

6- مجسمه سازی جزو جذاب های صنایع دستی :

تولید مجسمه های چوبی، فلزی، سفالی، .. بطور اختصاصی و سفارشی برای یک فرد یا یک گروه و یا تولید به تعداد زیاد و فروش از طریق کانالهای فروش

7- سرامیک سازی:

کاسه ها و بشقاب و ظروف تزئینی سرامیکی درست کنید و یا ظروف آماده را از تولید کننده بخرید و رنگ آمیزی سفارشی نمایید.

8- ایده پولساز شمع سازی در صنایع دستی :

ایده پولساز شمع سازی در صنایع دستی

تولید شمع، یکی دیگر از ایده های پولساز کسب درآمد از صنایع دستی می باشد. تنوع محصولات تولید شده شمع در رنگ ها و عطرها و مدل های بسیار جذاب، این محصولات را جزو وسایل تزئینی پرطرفدار کرده است.
انواع شمع در بسته بندی های جذاب برای هدیه دادن بسیار مناسب است. بازار فروش شمع، از فروشگاه های فروش لوازم جشن تولد فراتر رفته است و می توان در اکثر فروشگاه ها حتی سوپرمارکتها نیز آنها را یافت.
تنوع رایجه این محصولات، برای ایجاد خاطرات نوستالژی باعث فروش خوب آنها شده اند.

9- ایده صابون سازی، پولساز و متنوع:

تولید صابون های سفارشی برای سلیقه های خاص، در طرح ها و رنگ ها و رایجه های متنوع، همچون محصولات شمع سای برای هدیه و خاطره بازی مناسب هستند. تولید صابون و تولید شمع، جزو ایده های نوین پولساز صنایع دستی هستند که با اندکی خلاقیت و پیدا کردن کانال های توزیع مناسب می نوان از آنها درآمد خوبی کسب کرد.

10-گلدوزی جزو صنایع دستی خانگی :

اگر می‌خواهید کسب‌ و کاری را راه‌اندازی کنید که واقعاً محصولات را سفارشی‌سازی کند، می‌توانید یک کسب‌ و کار گلدوزی سفارشی راه‌اندازی کنید که در آن، افراد لباس یا سایر اقلام خود را برای شما ارسال می‌کنند تا حروف اول یا سایر جزئیات کوچک را گلدوزی کنید.

11- فروشنده محصولات بافتنی در صنایع دستی:

برای کسانی که در بافندگی یا قلاب بافی مهارت دارند، انواع مختلفی از محصولات وجود دارد که می‌توانید با آن ها هنرنمایی کنید و محصولی را  بسازید و بفروشید، از کلاه و روسری گرفته تا پتو.

12- ساخت اسباب بازی در صنایع دستی :

ایده پولساز تولید اسباب بازی در صنایع دستی

از دیگر ایده های پولساز در زمینه صنایع دستی می توان به ساخت اسباب بازی اشاره کرد که این اسباب بازی های می توانند از هر جنس و مواد اولیه ای باشد. می توانید اسباب بازی را برای بچه ها یا حیوانات خانگی بسازید.

13- تصویرگر اختصاصی، ایده ای جدید و پولساز :

اگر به کشیدن تصویر و نقاشی علاقه مند هستید، هر تصویری که مشتری برای شما ارسال می کند و یا از شما بخواهد را برای او بکشید و به درآمد برسید.

14- چاپ و فروش کپی از اصل نقاشی های هنری:

برای کسانی که تمایل به هنر دارند اما می‌خواهند اقلام نسبتاً ارزانی بفروشند، می‌توانند کپی‌هایی از کار اصلی خود را برای فروش چاپ کنند و بفروش برسانند.

15- ساخت صنایع دستی شیشه ای:

صنعت پولساز شیشه سازی

 

اگر تجهیزات و دانش مناسبی دارید، می‌توانید به‌عنوان شیشه ساز که تیله های شیشه‌ای، گلدان‌ها، قاب های شیشه ای و  یا اقلام شیشه‌ای دیگر می‌سازد، کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید.

16- طراحی کیف دستی :

بعنوان یک ایده پولساز دیگر در کسب و کار صنایع دستی ، می توانید روی کیف و کیف دستی طراحی سفارشی انجام دهید و برای فروش سفارشی و یا در فروشگاه ها یا آنلاین تمرکز کنید.

17- افتتاح فروشگاه هدایای دست ساز صنایع دستی :

فروشگاهی را افتتاح کنید و از هنرمندان صنایع دستی دعوت کنید تا محصولاتشان ا از طریق فروشگاه شما بصورا حضوری یا آنلاین، بفروش برسانند.

18- ایده پولساز عکاسی :

اگر عکاسی هنر انتخابی شماست، می‌توانید کسب‌وکاری ایجاد کنید که عکس‌هایتان را چاپ کرده و به مشتریان بفروشد.

19- صنایع دستی چوبی تولید کنید:

برای کسانی که در ساختمان سازی و نجاری مهارت دارند، محصولات بالقوه زیادی وجود دارد که می توانید از چوب بسازید، از مبلمان گرفته تا قاب و نرده و حفاظ و …

20- ایده پولساز ساخت مبل بازیافتی :

از محصولت چوبی و فلزی قدیمی استفاده کنید و با تغییر کاربری و تغییر شکل، لوازم جدید بسازید.

21- جوشکاری صنایع دستی :

جوشکاری مهارت دیگری است که نیاز به آموزش و دانش دارد. اما اگر آن را داشته باشید، می توانید اقلام مختلف از فلز بسازید و بفروشید.

22- هنرمند کاریکاتور جزو صنایع دستی :

ایده پر سود طراحی کاریکاتور

برای کسانی که می‌خواهند کسب‌ و کاری داشته باشند که به آنها اجازه دهد در کنار افراد حضور داشته باشند و در عین حال مهارت‌های هنری خود را نیز به رخ بکشند، کسب‌ و کار طراحی کاریکاتور می‌تواند گزینه خوبی باشد.

23- سازنده لوازم جانبی:

همچنین می‌توانید روی ساخت وسایلی مانند قاب گوشی، محافظ لپ‌تاپ و موارد دیگر تمرکز کنید که به دیگران کمک می‌کند لباس‌های خود را بپوشند و از اقلام فنی خود محافظت کنند.

24- طراحی لباس:

طراحی لباس برای افراد خاص و یا فروش بصورت عمومی نیز یکی دیگر از ایده های پولساز در صنایع دستی می باشد که نیاز به ذوق هنری و اندکی تخصص دارد.

25- هنرمند کتاب رنگ آمیزی:

کتاب های رنگ آمیزی همیشه بین بچه ها محبوب بوده است. اکنون این کتاب ها در میان بزرگسالان نیز محبوب هستند. بنابراین شما می توانید با ایجاد طرح های واقعی در پشت آن کتاب های رنگ آمیزی، یک کسب و کار ایجاد کنید.

26- هنرمند گل آرا، پولساز جذاب در صنایع دستی :

امروزه مردم، از گل ها در اکثر مراسم رسمی و غیر رسمی استفاده می کنند. اگر از تزئین و پرورش گل های تزئینی لذت می برید، می توانید این کسب و کار را بعنوان یک ایده پولساز دیگر در صنایع دستی در نظر بگیرید.

27- تولید قاب عکس سفارشی:

همچنین می‌توانید با ارائه خدمات خود به‌عنوان یک قاب‌ساز سفارشی، با دیگرانی که می‌خواهند روشی برای نمایش آثار هنری یا عکس‌های خود داشته باشند، کار کنید.

28- برگزارکننده نمایشگاه صنایع دستی:

بازارچه محصولات ساخت دستی

 

شما همچنین می توانید با سازماندهی نمایشگاه ها و رویدادهای صنایع دستی و جذب صنعتگران دیگر به عنوان فروشنده، یک کسب و کار ایجاد کنید.

29- سبد بافی در صنایع دستی :

سبدها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. اگر می توانید سبد ببافید، می توانید آنها را در نمایشگاه ها، فروشگاه ها یا حتی آنلاین به مشتریان بفروشید.

30- خیاط سفارشی:

اگر از خیاطی لذت می برید، می توانید کسب و کاری راه اندازی کنید که در آن لباس های مشتریان را بصورت اختصاصی طراحی کنید و بدوزید.

31- خرده فروش لوازم صنایع دستی:

شما همچنین می توانید یک کسب و کار ایجاد کنید که در آن، دست سازهای هنرمندان و صنعتگران دیگر بفروشید.

32- ایده پولساز طراحی الگو برای صنایع دستی :

خیلی از خیاطان و طراحان و صنعتگران صنایع دستی و … برای شروع به کار نیاز به الگو دارند پس اگر شما بلدید برای آنها الگو و نمونه کار طراحی کنید، می توانید به درآمد برسید.

33- پارچه فروشی اختصاصی:

به سلیقه خودتان، پارچه ای را طراحی و تولید کنید و پارچه های خود را به دیگر صنعتگران و طراحان بفروشید.

34- لحاف دوزی در صنایع دستی :

لحاف دوزی یکی دیگر از ایده های پولساز در کسب و کار صنایع دستی سنتی است که می تواند یک فرصت تجاری عالی باشد.

35- طراحی و چاپ تمبر، ایده ای پولساز و نو :

تمبرهای سفارشی برای مشتریان سفارشی خود طراحی و چاپ کنید و یا طرح های خود را بفروشید.

36- ایده جدید و پولساز نقاشی روی دیوار :

نقاشی دیواری در ایده های ثروت ساز

اگر از خلق آثار هنری در مقیاس بزرگ لذت می برید، می توانید خدمات خود را به عنوان یک هنرمند دیواری برای سازمان ها یا صاحبان املاکی که می خواهند آثار هنری بزرگی را به فضاهای خود اضافه کنند، ارائه دهید.

37- مدرس کارگاه هنری صنایع دستی :

برای کسانی که ترجیح می‌دهند مهارت‌های هنری خود را به دیگران آموزش دهند، می‌توانید کارگاه‌های حضوری یا آنلاین خود را راه‌اندازی کنید که در آن مهارت‌های خاصی را آموزش می‌دهید و هزینه ثبت نام دریافت می‌کنید.

38- دوره آنلاین آموزش صنایع دستی :

دوره‌های آنلاینی ایجاد کنید که مهارت‌های صنایع دستی خاصی را به کسانی که آنها را خریداری می‌کنند آموزش می‌دهند. این دوره ها می توانند شامل متن، ویدئو، صدا و حتی اسناد قابل چاپ باشند.

39- نویسنده کتاب صنایع دستی :

اگر می‌خواهید نکات و ایده‌های خود را در قالبی ثابت‌تر قرار دهید، می‌توانید کتاب چاپی یا کتاب الکترونیکی درباره نوع خاصی از صنایع دستی بنویسید.

40- مدیر شبکه های اجتماعی صنایع دستی :

صنعتگران صنایع دستی دوست دارند مانند دیگران ایده های پولساز خود را به صورت آنلاین با دیگر صنعتگران به تعامل بگذارند. بنابراین می توانید با ایجاد یک سایت یا شبکه اجتماعی خاص با هدف گردهم آیی و تبادل نظر صنعتگران صنایع دستی، ایده های خود را تبدیل به درآمد کنید.

41- ادمین سایت عضویت صنایع دستی :

همچنین می‌توانید وب‌سایتی ایجاد کنید که منابع، نکات، ایده‌ها، فیلم ها، مصاحبه ها، عکس ها و …  یا سایر موارد با ارزش را برای صنعتگران ارائه دهید و هزینه عضویت ماهانه را دریافت کنید.

42- فروشنده فایل قابل چاپ صنایع دستی :

اگر دوست دارید آثار هنری خود را طراحی کنید اما نمی‌خواهید محصولات فیزیکی بفروشید، می‌توانید کسب‌ و کاری ایجاد کنید که فقط نسخه‌های قابل چاپ آثار هنری شما را بفروشد. بدین معنی که فایل شما را بخرند و خودشان چاپ کنند.

43- طراحی پرتره سفارشی در صنایع دستی :

اگر نقاش یا تصویرگر هستید، می توانید خدمات خود را به عنوان یک هنرمند پرتره سفارشی ارائه دهید که در آن پرتره هایی از افراد، خانواده ها یا حتی حیوانات خانگی می کشید.

44- ایده پولساز خوشنویسی سفارشی :

از ایده های پر طرفدار و پولساز که می توان به نوعی آنرا جزو صنایع دستی نیز محسوب کرد، خوشنویسی تابلو و یا خدمات خوشنویسی سفارشی می باشد. افراد زیادی هستند که به قطعه شعری علاقه مند شده اند و دوست دارند بعنوان تابلویی به دیوار منزلشان بیاویزند، پس نیاز آنها را برآورده کنید و کسب درآمد کنید.

45- کالیگرافی ایده پولساز و خلاقانه:

کالیگرافی ایده پولساز

نوعی ترکیب خوشنویسی و طراحی می باشد که هنرمند کالیگراف با رنگ و قلم و ترکیب متن و گرافیک، تصویری زیبا را ایجاد می کند. این تصاویر می توانند خصوصی سازی شوند و یا بصورت عمومی ایجاد شوند.

46- بلاگر صنایع دستی :

اگر هنرمند ماهری هستید، می‌توانید به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس صنایع دستی، تخصص خود را با افراد بصورت آنلاین به اشتراک بگذارید، سپس از طریق تبلیغات، لینک سازی، تولید محتوا و موارد دیگر درآمد کسب کنید.

47- اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی صنایع دستی :

در رسانه‌های اجتماعی فالوور ایجاد کنید و سپس به‌عنوان اینفلوئنسر، با مارک‌های صنایع دستی همکاری کنید و پورسانت تبلیغات دریافت کنید.

نکته مهم :

ایده کسب درآمد از کسب و کار پولساز صنایع دستی، علیرغم اینکه بسیار پردرآمد است، نیاز به خلاقیت و ذوق بسیار بالایی نیز دارد. برای موفقیت در ورود به این کسب و کار و ماندن در آن باید در کار خود خبره باشید. آموزش دیدن را فراموش نکنید. منابع زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد از جمله اینستاگرام و یوتیوب. زود شروع کردن مهم نیست بلکه درست شروع کردن باعث کسب درآمد برای شما خواهد شد.

موفق و پولدار باشید.

 

این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

ایده های پولساز صنعت غذا در ایران | ✅ 20 ایده تازه

حیوانات خانگی |✅44 ایده پولساز در کسب و کار حیوانات خانگی

میانگین امتیاز : 4.7 / 5. تعداد آرا : 9

8 دیدگاه برای “ایده های پولساز صنایع دستی | ✅ 47 ایده برتر

  1. حمید راد گفته:

    سلام من خیلی خوشبختم که پدر پولدار دارم و نیاز به پول درآوردن و کار کردن ندارم

    • حمیده نجاران گفته:

      سلام
      خداروشکر که از نظر مالی بی نیاز هستید ولی تمام زندگی پول نیست. شما درقبال همنوعان خودتان مسئولیت اجتماعی هم دارید. اگر به زندگینامه افرادی همجون وارن بافت یا بیل گیتس یا جف بزوس نگاه کنید می بینید که آنها هم از نظر مالی بی نیاز هستند ولی برای خدمات عام المنفعه و خیریه ای کار می کنند.
      امیدوارم آنقدر بی نیاز باشید که خیرتان به بقیه هم برسد.
      موفق باشید

  2. سوگل برومند گفته:

    سلام خانم نجاران
    لطفا راجع به صنایع دستی خارجیها هم تحقیقاتی بکنید و تو این مقاله بنویسید.
    ممنون

    • حمیده نجاران گفته:

      ممنون از شما ماهان عزیز امیدوارم از مقالات دیگر نیز راضی باشید.
      موفق و ثروتمند باشید.

  3. مینا صمدی گفته:

    سلام خانم نجاران ممنون ار ایده های قشنگتون. من از ایده شمع سازی و صابون سازی خیلی خوشم اومد چطوری میتونم یاد بگیرم؟ میشه لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    • حمیده نجاران گفته:

      سلام خانم صمدی عزیز
      خوشحالم از اینکه مقاله من مورد توجه شما قرار گرفت. برای یادگیری تمام ایده های پولساز صنایع دستی می توانید از یوتیوب و اینستاگرام کمک بگیرید.
      موفق و ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *